W maju w grupie IV- 4 latki obyły się zajęcia w ramach edukacji przyrodniczo - ekologicznej pt. ,,Mieszkańcy łąki’’. Zajęcia miały, także na celu wprowadzić dzieci w edukacyjne wykorzystanie współczesnego interaktywnego świata.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
#dobrepraktyki
Przyrodniczo-ekologiczna przygoda rozpoczęła się od wysłuchania piosenki związanej z tematem, która pomogła dzieciom zapoznać się z dalszą częścią zajęć. Po wprowadzeniu dzieci korzystały z tablicy interaktywnej, na której zostały wyświetlone edukacyjne treści. Istotną kwestią jest to, że mali uczestnicy mieli możliwość czynnego udziału w prezentacji poprzez przełączanie kolejnych slajdów i zabawę funkcjami tablicy interaktywnej. Taka forma edukacji przez zabawę jest jedną z najefektowniejszych dostosowanych do dzieci w wieku przedszkolnym. Interaktywne i atrakcyjne narzędzia cyfrowe mogą sprawić, że edukacja stanie się bardziej interesująca i przyjemna dla dzieci. Zabawa z edukacyjnymi aplikacjami czy oglądanie interaktywnych animacji, może pobudzić ciekawość i chęć eksploracji nowych treści.
W celu rozluźnienia i aktywnego wypoczynku dzieci przystąpiły do zabaw ruchowych. Naśladowały oraz nazywały odgłosy i sposoby poruszania się zwierząt zamieszkujących łąkę. Po wypoczynku dzieci poznały interaktywnego robota PHOTON. Dzieci z zaciekawieniem przyglądały się nowemu przyjacielowi, który skupił ich uwagę, a nie lada atrakcją była dla nich możliwość samodzielnego sterowania nim za pomocą aplikacji. Ich zadaniem było pokierowanie PHOTONEM, w taki sposób by najechał na rozłożone obrazki przedstawiające ,,mieszkańców łąki”. Kolejnym krokiem było nazwanie zaobserwowanych na fotografiach zwierząt, podział wyrazu na sylaby i policzenie ich.
Punktem kulminacyjnym zajęć było wykonanie z podziałem na grupy pracy techniczno-plastycznej. Skończone dzieła przedstawiały wiosenną łąkę, którą dzieci udekorowały wyciętymi obrazkami zwierząt i roślin, tworząc spektakularny kolaż. Zajęcia dostarczyły dzieciom ogrom wiedzy i umiejętności, takich jak wstęp do kodowania oraz nowych technik ciekawego zdobywania wiedzy, jednocześnie ucząc szacunku do przyrody.