21 października uczniowie klas Va, Vb oraz VIIIb uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Warszawy zorganizowanej w ramach projektu „Poznaj Polskę”. Pogoda dopisała, więc mogliśmy realizować po kolei punkty naszego programu.
Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od wizyty na tarasie widokowym Lotniska Chopina – największego portu lotniczego w Polsce. Uczniowie mogli dowiedzieć się m.in. z jaką maksymalną prędkością poruszają się samoloty pasażerskie oraz na jakiej wysokości mogą wykonywać loty. Uczniowie z zaciekawieniem słuchali ciekawostek opowiadanych przez panią przewodnik oraz obserwowali lądowania i starty samolotów. Następnie autokarem pojechaliśmy na Stadion Narodowy, aby przejść trasą „Piłkarskie emocje”. Wśród uczestników wycieczki było wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na stadionie była spełnieniem ich marzeń. Kolejnym punktem programu było Stare Miasto, pomnik Syrenki Warszawskiej, Barbakan, pomnik Małego Powstańca oraz Zamek Królewski, którego piękno mogliśmy podziwiać nie tylko z zewnątrz, ale również w środku. Królewskie apartamenty, Sala Tronowa, oryginalne obrazy na długo zostaną w pamięci. Ostatnim miejscem, które zwiedzili uczestnicy wycieczki po Warszawie było Muzeum Narodowe. Nasi uczniowie mogli uczestniczyć w lekcji muzealnej, która pozwoliła im obcować z autentycznymi dziełami sztuki. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od polskiego malarstwa historycznego. Przypominało ono o minionych wydarzeniach, było przykładem patriotyzmu i niosło przesłanie moralne. Szczególne wrażenie zrobił na nas ogromny obraz Jana Matejki pt.: „Bitwa pod Grunwaldem” (426 x 987 cm). Następnie uczniowie planowali obiad na wspaniałej porcelanie miśnieńskiej z łabędziem. Schwanenservice, czyli serwis łabędzi, to legendarny komplet naczyń stołowych powstały w najstarszej europejskiej manufakturze porcelany w Miśni. Finalnie komplet liczył ponad 2200 sztuk (niektóre źródła podają, że nawet ok. 3000). Niezwykłe było również oglądanie egipskich mumii i sarkofagów, a także fresków przywiezionych przez polskich archeologów z kościoła z Faras w Sudanie. Na koniec uczniowie mogli podziwiać kolekcję sztuki antycznej. Lekcja w Muzeum Narodowym zawierała elementy aktywności, refleksji, pracę grupową oraz możliwość wymiany poglądów. To wszystko sprawiło, że lekcja o sztuce okazała się interesująca i łatwa w odbiorze. Warszawę pożegnaliśmy pełni wrażeń, zmęczeni, ale bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia.