,,Komputery nie unieważniają tabliczki mnożenia” /Alexander Kumor/
Innowacja pedagogiczna pod hasłem ,,Klasowy Mistrz Tabliczki Mnożenia” była realizowana w klasie 2 a od 1 kwietnia do 20 czerwca 2023 roku i będzie kontynuowana w kolejnym roku szkolnym.
Zajęcia odbywały się w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej raz w tygodniu.
Celem innowacji było:
- rozbudzenie wśród uczniów zainteresowania matematyką,
- opanowanie tabliczki mnożenia w zakresie 50,
- doskonalenia umiejętności mnożenia w pamięci.
Innowacja miała uświadomić uczniom jak ważna jest znajomość tabliczki mnożenia w życiu codziennym oraz, że jej nauka może być przyjemna i przybierać formę zabawy. W proponowanych zajęciach każdy uczeń miał szansę osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości, co sprzyjało motywacji do dalszej nauki. Podsumowaniem podejmowanych działań było zorganizowanie konkursu matematycznego o tytuł ,,Klasowego Mistrza Tabliczki Mnożenia”
Efekty:
- Sprawne posługiwanie się tabliczką mnożenia na co dzień.
- Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych poprzez wykorzystanie aktywizujących metod i technik pracy, sprzętu zakupionego w ramach Laboratorium przyszłości.
- Przygotowanie uczniów do rozwijania samodzielności i wytrwałości w procesie odkrywania oraz rozwiązywania problemów matematycznych
- Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzenie nowych form pracy z uczniem łączących naukę, zabawę i ruch.
- Wypracowanie szacunku do pracy swojej i innych, wzajemnej pomocy i współdziałania w grupie.