Program „Laboratoria Przyszłości” to inicjatywa edukacyjna, której celem jest tworzenie nowoczesnej szkoły. Dzięki projektowi zajęcia są prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
#dobrepraktyki
Uczniowie klasy 4c pracowali z Photonami podczas lekcji języka polskiego w ramach przeprowadzanej innowacji pedagogicznej. Tematem zajęć były spójniki i przecinki. Uczniowie pracowali w grupach, zadaniem każdej z grup było postawienie przecinków przed spójnikami, zgodnie z poznanymi wcześniej zasadami interpunkcyjnymi. Gotowe karty pracy "dostarczały" nauczycielowi Photony, sterowane przez liderów. Innym zadaniem uczniów było wskazanie, za pomocą zmiany koloru czółek robota, miejsc występowania przecinków. Nauka poprzez zabawę z Photonami daje uczniom wiele satysfakcji i sprawia, że przyswajane treści nie są nudne.
Podczas lekcji techniki w klasie 6a uczniowie pracowali z robotami SkriBot. Tematem zajęć były elementy elektroniczne. Dzięki robotom uczniowie mieli możliwość poznania podstaw elektroniki, samodzielnego podłączenia elementów elektronicznych oraz zrozumienia działania mikrokontrolerów. Dowiedzieli się również, że jednym z podstawowych narzędzi, niezbędnych w warsztacie każdego elektronika jest lutownica. Poznali budowę i rodzaje lutownic, a szczególnie lutownicy HotAir do zgrzewania gorącym powietrzem, zakupionej w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.
Edukacyjne klocki SkriKit w szkole gwarantują świetną zabawę bez względu na wiek dzieci. Uczą koncentracji, organizowania miejsca pracy oraz współpracy i komunikacji w grupie. Uczniowie klasy 2a wykorzystali klocki do złożenia własnych konstrukcji stosując różne rodzaje połączeń. Konstrukcje robotyczne wspierają naukę programowania oraz rozwijają umiejętności manualne.
Mikrokontroler wraz z czujnikami PASCO, to urządzenia cyfrowe do pomiarów i analiz podczas doświadczeń stosowanych na wielu przedmiotach. Dzięki nim można tworzyć eksperymenty sterowane komputerowo. W klasach ósmych na lekcjach informatyki uczniowie poznali rodzaje i zastosowanie czujników zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Po obejrzeniu filmu instruktażowego zapoznali się z programem SPARKvue, który posiada gotowe, wbudowane instrukcje i lekcje doświadczalne dla uczniów. Uczniowie korzystając z urządzeń PASCO uczyli się programowania w Blockly, a dzięki temu mogli integrować myślenie obliczeniowe z badaniem zjawisk przyrodniczych wykorzystując możliwości STEM.
W klasie 1a lekcja zamieniała się w kulinarną zabawę. Zadaniem uczniów było samodzielne wykonanie wiosennych kanapek. Na stolikach nie zabrakło sałaty, pomidorów, ogórków, papryki i innych zdrowych składników. Głównym celem zajęć było poznanie kolejności działań przygotowania kanapki, kształcenie nawyków odpowiedniego odżywiania, rozwijanie kreatywności i doskonalenie samodzielności oraz dbałość o higienę podczas sporządzania posiłków. Kanapki nie tylko były smaczne, zdrowe, ale i pięknie ozdobione. Podczas zadania uczniowie wykorzystali noże, deski do krojenia oraz talerze zakupione w projekcie „Laboratoria Przyszłości”. Było smacznie, radośnie i zdrowo!
Ciekawe lekcje i inne wydarzenia szkolne takie jak apele, wycieczki to momenty, które warto zapamiętać na dłużej. Dokumentujemy je w postaci zdjęć i filmów dzięki sprzętowi zakupionemu w projekcie. Można je obejrzeć na szkolnej stronie internetowej.