Nauka przez zabawę jest jedną z najbardziej skutecznych form uczenia się, a pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości” wzmacniają w dzieciach chęć do nauki i działania. W marcu na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych po raz kolejny uczniowie pracowali „w towarzystwie” robotów edukacyjnych Photon.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
#dobrepraktyki
W klasie IVc zmagali się z ćwiczeniami z zakresu wiedzy gramatycznej, a dokładnie z nieodmienną częścią mowy jaką jest przyimek. Czwartoklasiści programowali trasę robota, wybierając właściwe przyimki w celu utworzenia odpowiednich wyrażeń przyimkowych. Określali także przypadki i liczby rzeczowników zawartych w wyrażeniach i za pomocą Photona uczestniczyli w wyścigu z odpowiedziami. Nauka z Photonami odbywała się na języku polskim, w ramach przeprowadzanej innowacji pedagogicznej.
W klasie Vb na lekcji wychowawczej uczniowie poznawali zasady zdrowego odżywiania i dowiedzieli się dlaczego warto spożywać produkty mleczne. Po obejrzeniu filmu „Skąd się bierze mleko?” programowali drogę robota „z pastwiska do mleczarni” w interfejsie Photon Badge. Dodatkowym utrudnieniem na trasie Photona było użycie dźwięku i koloru sygnalizującego nieprawidłową kolejność etapu produkcji mleka.
Na zajęciach świetlicowych uczniowie klas ósmych pracowali ze Skribotami, które samodzielnie składali. Tworząc konstrukcje robota, nie tylko poznali świat inżynierii, ale także rozwijali zdolności manualne i uczyli się organizacji pracy. Dzięki samodzielnemu podłączeniu elementów elektronicznych, poznali działanie mikrokontrolerów oraz podstawy elektroniki. Przygotowane przez starszych kolegów i koleżanki Skriboty wykorzystaliśmy w klasach piątych do nauki programowania. Dzięki aplikacji mobilnej SkriApp uczniowie tworzyli kody bloczkowe i obserwowali pracę robota.
Podczas lekcji informatyki zgłębialiśmy tajniki modelowania 3D w programie Tinkercad. Uczniowie projektowali własne modele, każdy tworzył według własnej fantazji. Zaprojektowane modele będziemy drukowali na kolejnych zajęciach. Praca w programie Tinkercad rozwija kreatywność uczniów, myślenie przestrzenne, oraz umożliwia wykorzystanie nowoczesnych technologii w projektowaniu i druku 3D.