Podsumowanie Projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020 – Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolski

 

W maju odbyło się podsumowanie IV edycji projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Założeniem realizowanego podprojektu Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolski było opracowanie biogramu Henryka Glicensteina – wybitnego światowego rzeźbiarza, honorowego obywatela powiatu tureckiego. 

zdjęcia

Film z Projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020

Prezentacja "Śladami Henryka Glicensteina"

W trakcie spotkania społeczność szkolna mogła poznać bliżej postać Henryka Glicensteina dzięki opracowanej prezentacji multimedialnej, której podsumowaniem był cyfrowy pokój zagadek (escape room) dotyczący życia i twórczości bohatera. Uczniowie zaprezentowali również krótki film z realizacji całego projektu.

Podczas całorocznej pracy uczniowie klas IV i V doskonalili swoje umiejętności informatyczne korzystając z różnych programów i aplikacji m.in. Canva, Genially, Quizizz, Learningapps, Coggle, Prezi, Power Point.  Uczestnicy utworzyli cyfrowe drzewa genealogiczne, dokonali obróbki zdjęć, nagrali i zmontowali filmy, tworzyli notatki z wykorzystaniem mapy myśli, przygotowali escape room z zagadkami, opracowali liczne prezentacje multimedialne. Finalnym efektem jest biogram Henryka Glicensteina, który zostanie opublikowany na stronie Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolski. 

Wykorzystana metoda projektu oraz liczne wyjazdy przyczyniły się do rozwijania samodzielności i kreatywności wśród uczniów, a także umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej. Zrealizowany projekt wpłynął na budowanie lokalnej tożsamości poprzez poznawanie historii własnego regionu. 

 

Escape room - link

https://view.genial.ly/6284091db7d4d30011dc9cdf/interactive-content-muzeum-escape-room



 

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"