W maju odbyło się podsumowanie IV edycji projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Założeniem realizowanego podprojektu Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolski było opracowanie biogramu Henryka Glicensteina – wybitnego światowego rzeźbiarza, honorowego obywatela powiatu tureckiego.
Film z Projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020
Prezentacja "Śladami Henryka Glicensteina"
W trakcie spotkania społeczność szkolna mogła poznać bliżej postać Henryka Glicensteina dzięki opracowanej prezentacji multimedialnej, której podsumowaniem był cyfrowy pokój zagadek (escape room) dotyczący życia i twórczości bohatera. Uczniowie zaprezentowali również krótki film z realizacji całego projektu.
Podczas całorocznej pracy uczniowie klas IV i V doskonalili swoje umiejętności informatyczne korzystając z różnych programów i aplikacji m.in. Canva, Genially, Quizizz, Learningapps, Coggle, Prezi, Power Point. Uczestnicy utworzyli cyfrowe drzewa genealogiczne, dokonali obróbki zdjęć, nagrali i zmontowali filmy, tworzyli notatki z wykorzystaniem mapy myśli, przygotowali escape room z zagadkami, opracowali liczne prezentacje multimedialne. Finalnym efektem jest biogram Henryka Glicensteina, który zostanie opublikowany na stronie Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolski.
Wykorzystana metoda projektu oraz liczne wyjazdy przyczyniły się do rozwijania samodzielności i kreatywności wśród uczniów, a także umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej. Zrealizowany projekt wpłynął na budowanie lokalnej tożsamości poprzez poznawanie historii własnego regionu.
Escape room - link
https://view.genial.ly/6284091db7d4d30011dc9cdf/interactive-content-muzeum-escape-room