Czytanie i kontakt z literaturą dziecięcą są niezbędne dla prawidłowego rozwoju dziecka we wszystkich sferach.
Ciągłe obcowanie współczesnych dzieci z mass mediami nie tylko nie rozwija u nich umiejętności myślenia i koncentracji, ale dodatkowo sprawia, że stają się one nieczułe na agresję, a także pełne lęku i niepokoju. Co zrobić, by uczniowie czytali? Jak ich zachęcić, by wypożyczali książki z biblioteki?
Pomocne tutaj okazało się „Jesienne drzewko czytelnicze”. To odmiana akcji, znanej dzieciom już wcześniej pod nazwą „Piramidy czytelniczej”. Stała się ona świetną zachętą do regularnego czytania w domu. Mogli wziąć w niej udział wszyscy uczniowie naszej szkoły. Dla przypomnienia, zabawa polegała na zbieraniu „liści” i przyklejaniu ich na drzewku. Zasada była prosta. Jedna przeczytana książka to jeden liść na drzewku. Kto uzbierał najwięcej liści ten wygrywał. Akcja trwała do zapełnienia ostatniego kółka – liścia na drzewie. Po zapełnieniu się całego drzewka nastąpiło posumowanie i wręczenie nagród uczniom, którzy najbardziej zaangażowali się w czytelnicze wyzwanie. Należą do nich:
I miejsce - Kesja Kurzaj – kl. II a
II miejsce - Kinga Gołębowska – kl. III a
III miejsce - Halina Purcel – kl. III a
Najwytrwalsi czytelnicy w nagrodę otrzymali dyplomy oraz nagrody książkowe. Nagroda za zajęcie I miejsca zostanie wręczona Kesji Kurzaj po powrocie uczniów z kwarantanny. Dziękujemy za udział w akcji i gratulujemy wytrwałości. Mamy nadzieję, że ta akcja zachęciła was do częstszego sięgania po książkę dlatego życzymy satysfakcji z czytania coraz to nowych książek.