Ósmoklasiści i ich projekt edukacyjny: „Recytuję z klasą”

 

W minionym tygodniu uczniowie klasy VIII a podsumowali ostatni projekt edukacyjny z języka polskiego w szkole podstawowej: „Recytuję z klasą”.

zdjęcia

Celem projektu było rozwijanie zdolności recytatorskich, zainteresowań czytelniczych, promocja poezji oraz wyzwalanie aktywności, kształtowanie komunikacji i współpracy w grupie. Uczniowie mogli w kameralnym gronie zaprezentować wybrany przez siebie wiersz. Zgodnie z regulaminem musiał on składać się z minimum dwunastu wersów. Tym razem postanowiliśmy pobawić się poezją i wybrać wśród uczniów klasy VIIIa królową lub króla recytacji. Ósmoklasiści świetnie poradzili sobie zarówno z organizacją pokazu, jak i z samą recytacją. Byli zaproszeni goście, było jury, były dyplomy dla wszystkich uczestników oraz nagrody dla najlepiej recytujących. 

I tak, po burzliwych obradach, miejsce pierwsze, koronę i tytuł „Królowej Recytacji” otrzymała Aleksandra Dzieran, miejsce drugie przypadło Julii Grzelak, a wyróżnione zostały Maja Pietrzak oraz Milena Zydorczyk.

Najbardziej zaangażowani w realizację projektu byli: Julia Grzelak, Gabrysia Rychlik, Wiktor Sołdyński i Wiktor Łysiak

Projekt „Recytuję z klasą” był jednym z wielu, który miałam przyjemność zrealizować z uczniami w ciągu ostatnich dwóch lat. Pandemia nieco pokrzyżowała nam plany i w klasie ósmej były to głównie projekty indywidualne. Ich realizacja pomogła przygotować się uczniom do egzaminu, na co często zwracali uwagę w rozmowach. 

Moi drodzy, mam nadzieję, że nadal będziecie tak kreatywni i wytrwali, jak do tej pory. Pamiętajcie, że by osiągnąć zamierzony cel, należy przede wszystkim właściwie pokierować  swoimi umiejętnościami (a dowiedliście, że każdy z Was jest w czymś naj…) i wykorzystać  swoje mocne strony.  



 

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"