W minionym tygodniu uczniowie klasy VIII a podsumowali ostatni projekt edukacyjny z języka polskiego w szkole podstawowej: „Recytuję z klasą”.
Celem projektu było rozwijanie zdolności recytatorskich, zainteresowań czytelniczych, promocja poezji oraz wyzwalanie aktywności, kształtowanie komunikacji i współpracy w grupie. Uczniowie mogli w kameralnym gronie zaprezentować wybrany przez siebie wiersz. Zgodnie z regulaminem musiał on składać się z minimum dwunastu wersów. Tym razem postanowiliśmy pobawić się poezją i wybrać wśród uczniów klasy VIIIa królową lub króla recytacji. Ósmoklasiści świetnie poradzili sobie zarówno z organizacją pokazu, jak i z samą recytacją. Byli zaproszeni goście, było jury, były dyplomy dla wszystkich uczestników oraz nagrody dla najlepiej recytujących.
I tak, po burzliwych obradach, miejsce pierwsze, koronę i tytuł „Królowej Recytacji” otrzymała Aleksandra Dzieran, miejsce drugie przypadło Julii Grzelak, a wyróżnione zostały Maja Pietrzak oraz Milena Zydorczyk.
Najbardziej zaangażowani w realizację projektu byli: Julia Grzelak, Gabrysia Rychlik, Wiktor Sołdyński i Wiktor Łysiak.
Projekt „Recytuję z klasą” był jednym z wielu, który miałam przyjemność zrealizować z uczniami w ciągu ostatnich dwóch lat. Pandemia nieco pokrzyżowała nam plany i w klasie ósmej były to głównie projekty indywidualne. Ich realizacja pomogła przygotować się uczniom do egzaminu, na co często zwracali uwagę w rozmowach.
Moi drodzy, mam nadzieję, że nadal będziecie tak kreatywni i wytrwali, jak do tej pory. Pamiętajcie, że by osiągnąć zamierzony cel, należy przede wszystkim właściwie pokierować swoimi umiejętnościami (a dowiedliście, że każdy z Was jest w czymś naj…) i wykorzystać swoje mocne strony.