„Lektura w pudełku“ – nowy sposób pracy z lekturą w klasie 4b

Lektura w pudełku

 

Jak zapamiętać treść i problematykę przeczytanej lektury? Każdy uczeń na to pytanie udzieliłby pewnie innej odpowiedzi. Ale we wszystkich pomysłach na „zapamiętanie lektury” znalazłyby się na pewno takie elementy jak zaangażowanie, emocje i… dobra zabawa. 

zdjęcia

Uczniowie klasy 4b, którzy w marcu wraz z Łucją, Edmundem, Zuzanną i Piotrem rozpoczęli swoją podróż do Narnii, już na pierwszej lekcji poświęconej powieści C. S. Lewisa dowidzieli się, że efektem cyklu zajęć poświęconych książce będą… pudełka. Każdy czwartoklasista przygotował więc sobie pudełko i wkładał do niego wszystko, co kojarzyło mu się z „Opowieściami z Narnii”. Warunek był jeden – umiejętność uzasadnienia związku włożonego do pudełka przedmiotu z lekturą. 

W kwietniu nastąpił wyczekiwany przez wszystkich moment prezentacji lekturowych pudełek. Uczniowie podczas lekcji online na platformie Microsoft Teams przedstawiali zawartość swoich pudełek a przy okazji odpowiadali na pytania koleżanek i kolegów dotyczące pokazywanych przedmiotów. Okazało się, że wyobraźnia i kreatywność czwartoklasistów nie znają granic. W pudełkach znalazło się mnóstwo interesujących przedmiotów, a uczniowie bezbłędnie wykazywali ich związek z lekturą. A co najważniejsze, ich skojarzenia często były nieoczywiste – a przez to – niezwykle interesujące:). 

Zapraszam do obejrzenia zdjęć niektórych prac. Mam nadzieję, że wszystkich, którzy jeszcze nie przeczytali „Opowieści z Narnii” pudełka czwartoklasistów zainspirują do sięgnięcia po tę magiczną książkę. Natomiast uczniom 4b dziękuję za pomysłowość i entuzjazm, z jakim przystąpili do tworzenia swoich pudełek oraz za niezwykle twórcze efekty ich pracy.



 

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"