Matematyczny REJS po świecie baśni, bajek, wierszy i opowiadań. Podsumowanie innowacji pedagogicznej w klasie Ic

 

Sprawdź się - interaktywny quiz dla uczniów klasy Ic

Od 7 stycznia do 30 maja uczniowie klasy Ic realizowali innowację pedagogiczną „Matematyka w świecie baśni, bajek, wierszy i opowiadań”. 

 

Cele innowacji to:

  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia, w tym szczególnie umiejętności czytania, pisania, wypowiadania się i liczenia,
  • kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji,
  • rozbudzanie zainteresowań matematycznych,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.

 

Nowatorstwo rozwiązań innowacyjnych polegało między innymi na:

  • wzbogaceniu listy lektur dla uczniów I etapu kształcenia,
  • uwzględnieniu następujących gatunków literatury dziecięcej: baśni, bajek, legend, opowiadań, wierszy, 
  • nawiązaniu współpracy z biblioteką,
  • integracji treści wszystkich edukacji, 
  • integracji środowiska szkolnego, lokalnego i rodzinnego uczniów wokół wspólnego zagadnienia 

 

Działania były podejmowane na cotygodniowych zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów. Dzieci czytały fragmenty utworów samodzielnie oraz słuchały tych czytanych przez nauczyciela, rodziców i zaproszonych gości. 

Były to m.in.: opowiadanie „Dziadziuś Edzio” Andrzeja Grabowskiego, wybrane wiersze Marii Konopnickiej, legenda „O Lechu, Czechu i Rusie”, bajka „Pinokio” na podstawie powieści Carla Collodiego, wiersz „Rycerz Krzykalski” Juliana Tuwima, baśń „Stoliczku, nakryj się!” Braci Grimm, bajka edukacyjna "Ptyś i Balbina", legenda warszawska "Złota Kaczka" Artura Oppmana, baśń "Królowa Śniegu" H.Ch. Andersena. 

Do wszystkich utworów uczniowie rozwiązywali łamigłówki matematyczne. Ponadto powstało wiele różnobarwnych prac plastycznych i bajkowych postaci, a także odbył się mini-teatrzyk, w którym wykorzystano własnoręcznie wykonane przez uczniów rekwizyty.

Zamierzone cele zostały osiągnięte dzięki właściwie dobranym treściom dopasowanym do wieku i możliwości dziecka, dobrej organizacji i przebiegowi procesu edukacyjnego oraz odpowiednio dobranym formom, metodom i środkom dydaktycznym.

Ewaluacja polegała na bezpośredniej obserwacji dzieci i rozmowie z nimi, analizie ich wypowiedzi oraz przeprowadzeniu analizy wyników quizu sprawdzającego zdobytą wiedzę. 

 

Korzyści dla uczniów po przeprowadzonej innowacji. Uczniowie:

  • rozwinęli kontakt z książką w taki sposób, że był on dla nich przygodą, która rozwija ich wyobraźnię i stanowi radość dzieciństwa,
  • rozwinęli zainteresowania czytelnicze, 
  • mieli możliwość uczestnictwa w zajęciach innych niż „zwykła” lekcja,
  • mogli odkryć swój talent,
  • ukształtowali i utrwalili prawidłowe zachowania, umiejętność pracy w grupie,
  • poszerzyli własne horyzonty myślowe,
  • utrwalili zdobytą wiedzę i umiejętności,
  • pożytecznie spędzili czas wolny.


 

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"