List do dzieci z klasy I c

Kochani Uczniowie,

zobaczymy się dopiero za niecałe dwa tygodnie, nie chcę żebyście w tym  czasie całkiem zapomnieli o nauce:). Pamiętajcie, to nie są ferie, tylko czas na zadbanie o nasze zdrowie. Wysyłam Wam listę ośmiu zadań do wykonania. Mam nadzieję, że zrealizujecie niektóre z nich. Niestety przez ten czas nie będzie możliwości zdobycia plusów za wykonanie zadania. Dlatego po powrocie do szkoły na pewno docenię Wasze starania. Efekty swojej pracy gromadźcie w teczce i w zeszycie.

Was, Drodzy Rodzice, proszę o podpis pod każdym wykonanym zadaniem. Można przeznaczyć do tego ostatnią kartkę w nowym zeszycie i robić to w ten sposób:

 

Zad. nr 1....data i podpis

Zad. nr 2...data i podpis

 

Zadania dla ucznia:

 

1. Poproś Rodziców o zakup cienkiego zeszytu w trzy linie i codziennie przepisuj po kilka zdań z literami, które już znasz. (skądkolwiek - ćwiczenie, podręcznik, ulubiona książka, czasopismo, itp.). W tym zeszycie na ostatniej kartce Rodzice będą składać swój podpis.

2. Codziennie przeznacz 30 minut na czytanie (po powrocie do szkoły  zapytam co przeczytaliście). Jeżeli czujesz, że już dasz radę wybierz książkę. Jeżeli nie czytasz zbyt sprawnie, wybierz krótkie wierszyki,  rymowanki, czytanki z podręcznika i z ćwiczenia.

 

Jeżeli masz możliwość skorzystania z Internetu polecam sprawdzone strony. Są tu ciekawe zadania i gry dla pierwszoklasistów, które pozwolą Ci utrwalić wiadomości.

 

3. wejdź na stronę www.matzoo.pl – matematyka

 

4. wejdź na stronę www.pisupisu.pl – zabawy różne, ortografia itp.

 

5. wejdź na stronę www.szaloneliczby.pl – matematyczne quizy

 

Pamiętaj, ruch to zdrowie! Między zadaniami musisz poćwiczyć. Poniżej moja propozycja:

 

6. Gimnastyka:

• krąż ramionami 10 x do przodu i 10 do tyłu,

• przyciągnij kolano do klatki piersiowej, licz do 5/zamień nogi,

• przyciągnij piętę do pośladka, licz do 5/zamień nogi,

• postaraj się dotknąć palcami swoich stóp, wytrzymaj chwilę, by ciało się rozciągnęło, wyprostuj się, pamiętaj, że głowa podnosi się ostatnia,

• usiądź po turecku, połóż dłonie na kolanach, okręć głowę tak, by zobaczyć co jest za tobą/licz do 10,

• wyprostuj nogi, złap za kolana(plecy proste)przy każdej zmianie licz do 10, złap za łydki, złap za kostki, złap za pięty. Pamiętaj żeby robić to powoli i dać ciału możliwość rozciągnięcia się, 

• zrób 10 przysiadów.

 

Jeżeli masz możliwość wydrukowania kart pracy, to je wydrukuj i  wypełnij. Karty wysłałam Twoim Rodzicom pocztą elektroniczną.

 

7. zadanie z załączników (do wyboru).

 

8. dowolne zadanie wykonane przez ucznia. Nazwę zadania zapisz na ostatniej kartce w zeszycie (obok podpisu Rodzica).

 

Powodzenia 

Wasza Pani Arleta



 

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"