Lektury, lektury….

 

Praca z uczniem daje nam, nauczycielom, wiele satysfakcji, ale też stawia przed nami nie lada wyzwania.

zdjęcia

Niejeden raz zastanawialiśmy się, jak zainteresować lekturą, co zrobić, żeby uczniowie ją przeczytali? Gdyby tak można znaleźć jakiś magiczny sposób…:) Magicznego nie ma, ale szukamy…. W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy VII b szkoły podstawowej i II b gimnazjum redagowali „Gazetę z Odrzykonia” i tworzyli profile facebookowe  bohaterów „Zemsty”,  wykonywali lapbooki dotyczące „Małego Księcia”, a w planach, między innymi, tzw. odwrócony sprawdzian z lektury „Kamienie na szaniec” (klasa II b gimnazjum) i przedstawienie, na podstawie samodzielnie zmodyfikowanego scenariusza, II części „Dziadów” (klasa VII b). Wszystkie te pomysły mają zmotywować uczniów do pracy. Twórcza praca niewątpliwie wymaga czasu, ale nie jest to czas stracony, ponieważ uczy samodzielnego myślenia, rozróżniania, co istotne, a co mniej ważne. Oto krótkie fotograficzne podsumowanie „lekturowej” działalności uczniów. 


 

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"