Kwestia promowania czytelnictwa w dobie komputerów stała się sprawą priorytetową dzisiejszych bibliotek. Zachęcanie i mobilizowanie uczniów do czytania książek spoza kanonu lektur obowiązkowych to prawdziwe wyzwanie. Co zrobić, by uczniowie czytali? Jak ich zachęcić, by wypożyczali książki z biblioteki?
Pomocna tutaj okazała się zabawa czytelnicza pod nazwą „Piramida czytelnicza”. Jest ona świetną zachętą do regularnego czytania w domu. Zabawa składa się z piramidy do wyklejania i cegiełek. Zasada jest prosta, jedna przeczytana książka to jedna cegiełka przyklejona na piramidzie. Kto uzbiera najwięcej cegiełek ten wygrywa. Każda cegiełka jest podpisana przez czytającego. Do zbudowania piramidy przyczynić się może każdy, ponieważ wszyscy działamy razem. Dziecko, które angażuje się słabo w taką akcję, może również dołożyć swoją cegiełkę a nawet przyczynić się do zakończenia jej budowy.
Dzieci lubią rywalizować, toteż z chęcią uczestniczyły we wspólnym budowaniu piramidy, a zdobywanie kolejnych cegiełek motywowało je do samodzielnego, regularnego czytania w domu, i o to właśnie chodziło.
Po zakończonym miesiącu nastąpiło podsumowanie i wyróżnienie uczniów, którzy najbardziej zaangażowali się w czytelnicze wyzwanie.
Najwytrwalsi czytelnicy w nagrodę otrzymali dyplomy, zakładki do książek, oraz niewielkie upominki.
Na tytuł „Lutowego Pożeracza Książek” zasłużyli Sebastian Rykała z kl. IV a oraz Wiktor Sołdyński z kl. V a, którzy zgromadzili najwięcej cegiełek na piramidzie.
Mimo, iż uczniowie klas pierwszych swoją przygodę z czytaniem zaczynają od drugiego półrocza, to na tytuł „Lutowego Pożeracza książek” zasłużyła też Malwina Będzichowska z kl. I a, która wykazała się wielkim wkładem we wspólne budowanie piramidy. Zabawa czytelnicza spodobała się uczniom, dlatego też potrwa do końca roku szkolnego, co miesiąc dla odmiany przybierając nieco inną wersję. Mamy nadzieję, że dzięki temu coraz więcej uczniów chętniej zacznie sięgać po książki a zabawa przyciągnie do biblioteki tych jeszcze niezaangażowanych.