Reklama jest nieodzownym elementem naszego życia. To dlatego tak ważne jest, by młody człowiek był przygotowany do świadomego odbioru, by potrafił uniknąć nieprzemyślanych wyborów.
9 lutego 2016 r. nasi uczniowie już po raz kolejny wzięli udział w „Lekcji w kinie” organizowanej przez Centrum Edukacji Filmowej. Zajęcia te realizują treści odnoszące się do szeroko rozumianej edukacji medialnej ujętej w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Tym razem czwarto- i piątoklasiści wtajemniczeni zostali w tajniki świata reklam. Dowiedzieli się jak powstają, w jakim czasie, ile kosztują, a także jakie funkcje języka wykorzystują.
Przygoda taka uczy świadomego i selektywnego odbioru reklam. Pokazuje, w jaki sposób one nami manipulują, jaki wpływ mają na nas hasła: Dołącz!, Kup!, Nie zwlekaj!
Innowacje pedagogiczne takie jak „Lekcje w kinie” są niezwykle atrakcyjną formą zdobywania wiadomości i umiejętności.
Po zajęciach warsztatowych uczniowie obejrzeli ekranizację lektury „Chłopcy z Placu Broni”, z wielkim zainteresowaniem i wzruszeniem śledzili przygody Nemeczka.
Miłym akcentem był również posiłek oraz redagowanie kilku miłych słów dla kolegów i koleżanek z okazji zbliżających się Walentynek.