„Szkoła na czasie, e-podręczniki w klasie II c!”

Uczniowie klasy II c Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Przykonie wzięli udział w ogólnopolskim konkursie Szkoła na czasie, e-podręczniki w klasie!”zorganizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji i Biblioteki Pedagogiczne. 

zdjęcia

Celem konkursu jest: zebranie pomysłów na najciekawsze zajęcia edukacyjne wykorzystujące e-podręczniki zamieszczone na platformie www.epodreczniki.pl; podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie pracy metodą badawczą i wykorzystywania e-podręczników; opracowanie bazy dobrych praktyk wykorzystania nowoczesnych technologii w szkołach. Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu projektu – pomysłu na zajęcia edukacyjne wykorzystujące opracowane w Ośrodku Rozwoju Edukacji e-podręczniki. Temat „Zdrów jak ryba” zamieszczony na platformie edukacyjnej www.epodreczniki.pl oraz  problem odżywiania dzieci były inspiracją do podjęcia szeregu działań przez uczniów klasy II c. Jedną z metod realizacji tematu był projekt badawczy, który składał się z 4 etapów: formułowanie problemu, planowanie, realizacja, prezentacja i ocena.

Przebieg działań:

1. Wprowadzenie:

  • Formułowanie problemu dotyczącego odżywiania dzieci;
  • Opracowanie harmonogramu działań;

2. Realizacja działań:

  • Zapoznanie z problemem bohaterów e – podręcznika;
  • Egipska piramida – ciekawostki historyczne, Egipt na mapie świata;
  • Jak zbudowana jest Piramida Zdrowia?;
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza na świeżym powietrzu w ramach kinezjologii edukacyjnej – „Warzywa, owoce, tłuszcze”;
  • Film na temat zdrowego i nieprawidłowego odżywiania, znaczenia ruchu w życiu człowieka oraz zapoznanie z zawodem dietetyka;
  • Piosenka „Witaminki”;
  • Samodzielne czytanie zasad zdrowego odżywiania;
  • Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu;
  • Obejrzenie filmu podsumowującego temat;
  • E – podręcznik inspiracją do podjęcia działań praktycznych:

Nasza piramida zdrowia – układanie ilustracji z produktami spożywczymi oraz malowanie dyscyplin sportowych na właściwych poziomach piramidy;

Wykonanie czapek kucharza;

Wykonanie i konsumpcja surówki w ramach ogólnopolskiego programu „Śniadanie Daje Moc”;

3. Prezentacja i ocena:

  • Samoocena na podstawie celów określonych przez uczniów podczas planowania.
  • Prezentacja uzyskanych efektów.

 

 

Arleta Trzmielewska 

                                                                                                          koordynator działań


  

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"