Białowieskiego (i Biebrzańskiego) Parku Narodowego czar…

17 maja 2014 r. ulegli mu uczniowie Szkoły Podstawowej w Przykonie, którzy wybrali się na wycieczkę na wschód naszego kraju.

zdjęcia

Białowieski Park Narodowy wbrew zapowiadanym prognozom pogodowym przyjął nas pięknym, wiosennym słońcem. Pierwszym punktem wycieczki były zajęcia edukacyjne na temat   Białowieskiego Parku Narodowego „Żubr –symbol Puszczy Białowieskiej”. Był to wykład połączony z prezentacją multimedialną. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Obszaru Ochrony Ścisłej, który jest najcenniejszym obiektem przyrodniczym Białowieskiego Parku Narodowego. Uczniowie mieli niepowtarzalną okazję, by zostać odkrywcami niezwykłego świata przyrody i dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy. Podczas wędrówki przewodnicy pokazali nam kryjące się wśród wiosennej zieleni rośliny. Ogólnie flora parku liczy ponad 1000 gatunków roślin, w tym 728 gatunków roślin  i  277 gatunków porostów. Szata roślinna odznacza się tu ogromną różnorodnością, wysokim stopniem naturalności i obecnością wielu rzadkich gatunków. Najbardziej przypadł nam do gustu zapach niedźwiedziego czosnku, którym było nasycone powietrze na szlaku naszej wędrówki.

Celem drugiego dnia naszej wycieczki było zdobycie XIX-wiecznej carskiej Twierdzy Osowiec, która znajduje się na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego.  Carskie umocnienia jako jedne z nielicznych oparły się natarciom wroga (nawet gazami bojowymi) w czasie pierwszej wojny światowej i nie zostały nigdy zdobyte.

Ze składających się na obiekt czterech fortów, do zwiedzania udostępniony jest tylko fort centralny - w nim mieści się również Muzeum Twierdzy. Obecnie znajduje się tam teren jednostki wojskowej i wstęp do niej bez przewodnika jest niemożliwy.

Dla nas najbardziej fascynujące były podziemne wędrówki w tunelach i korytarzach fortu.

Byliśmy w takim pomieszczeniu, gdzie mogliśmy krzyczeć tyle, że aż bębenki w uszach nam prawie pękły a także szliśmy przez ciemny korytarz, w którym straszyło:).

Od przewodnika (swoją drogą mającego świetny kontakt z młodzieżą) dowiedzieliśmy się też, że bobry, które licznie zamieszkują Biebrzański park Narodowy nie mają białych zębów, ale pomarańczowe. Kto by pomyślał… zawsze w reklamach pasty do zębów bóbr ma białe zęby:).

Ten dzień zakończył się o godzinie 20.00, kiedy to stęsknieni rodzice odebrali młodych turystów z wycieczki.

Organizatorem wycieczki było Biuro Podróży Gromada z siedzibą w Turku, ul. Milewskiego 5, 62-700 Turek.

Wycieczka odbyła się w ramach Programu rozwojowego "Konopnicka - szkołą równych szans" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"