Podsumowanie innowacji pedagogicznej promującej czytelnictwo w grupie IV

 

Podczas czerwcowego „Czytania na dywanie” przedszkolaków z grupy IV ponownie odwiedziła Pani Magdalena Michalak, która za pomocą japońskiej sztuki teatralnej kamishibai wystawiła baśnie pt. „Czerwony Kapturek” oraz „Groszki”.

zdjęcia

Podobnie jak poprzednim razem, dzieci z wielkim zaciekawieniem wsłuchały się w treść czytanych utworów urozmaiconą jednoczesną prezentacją kolorowych ilustracji, obrazujących kolejne wydarzenia. Chętnie wypowiadały się na temat wysłuchanych tekstów i odpowiadały na zadawane pytania oraz kolorowały rysunki konturowe tytułowych bohaterów. Dziękujemy pani Magdo za poświęcony nam czas i uatrakcyjnienie zajęć oraz liczymy na dalszą współpracę w kolejnych latach.

Działania zrealizowane w ramach innowacji promującej czytelnictwo w grupie IV:
- całoroczne czytanie dzieciom wybranych bajek, opowiadań i wierszy przez nauczycielki pracujące z grupą oraz słuchanie audiobooków,
- zorganizowanie w sali kącika czytelniczego, w którym umieszczono książki z zasobów własnych nauczyciela oraz książeczki przyniesione przez dzieci,
- wypożyczanie wybranych przez dzieci książek do domu,
- zaangażowanie rodziców do czytania dzieciom w domu oraz wspólnego rysowania, malowania pod hasłem „Postać z bajeczki czytanej przez rodzica”,
- eksponowanie otrzymanych ilustracji na wystawie prac dzieci,
- czytanie dzieciom wybranych utworów przez zaproszonych gości i chętnych rodziców pod hasłem „Czytanie na dywanie”,
- zorganizowanie „Dnia postaci z bajki”,
- zorganizowanie „Spotkania z książką”,
- udział w spotkaniu autorskim z Panem Poetą,
- całoroczna współpraca z biblioteką publiczną oraz biblioteką szkolną (udział w zajęciach warsztatowych, słuchanie utworów literackich czytanych przez bibliotekarzy, tworzenie własnych książeczek tematycznych oraz ilustracji, udział w Gminnym Konkursie Recytatorskim, oglądanie spektaklu pt. „Akademia Pana Kleksa”),
- wystawianie bajek za pomocą japońskiej sztuki teatralnej kamishibai,
- organizowanie zabaw parateatralnych,
- zorganizowanie wycieczki do teatru w Kaliszu: oglądanie spektaklu pt. „Bajka o szczęściu”, zwiedzanie teatru (kulisy, garderoby, rekwizytornia), rozmowa i wspólne zdjęcia z aktorami,
- nawiązanie współpracy ze strażą pożarną: wizyta w jednostce OSP Przykona, czytanie książki pt. „Jak Wojtek został strażakiem” przez przedstawiciela straży zaproszonego do grupy,
- wykorzystywanie bajek i opowiadań terapeutycznych podczas całorocznych zajęć z psychologiem,
- udział w akcji „Książka dla przedszkolaków”,
- promowanie czytelnictwa w grupie za pomocą strony internetowej zespołu szkół.



 

 

 

 

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"