Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w II półroczu w grupie czterolatków.
W ramach realizacji programu w II grupie podjęto następujące działania:
- Codzienne czytanie dzieciom w różnych częściach dnia;
- Współpraca z biblioteką (spotkania czytelnicze, ekspresja plastyczna do wysłuchanych utworów);
- Oglądanie przedstawienia „Akademia Pana Kleksa” przygotowanego przez GCUK w Przykonie;
- Współpraca z rodzicami pod hasłem „Czytanie na dywanie” –tzn. organizowanie spotkań czytelniczych w przedszkolu, mających na celu zaangażowanie rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola w realizację programu oraz zacieśnienie współpracy z przedszkolem;
- Zorganizowanie kącika książki
• wspólnie z dziećmi wybór miejsca na kącik,
• dobór książek do kącika z uwzględnieniem zainteresowań i możliwości rozwojowych dzieci,
• wspólne układanie książek według rodzajów (atlasy dla dzieci, albumy, encyklopedie, książki o roślinach, ptakach, kosmosie, bajki, baśnie),
• omówienie zasad korzystania z książek,
- „Bajka lekiem na zło” - zastosowanie bajki terapeutycznej jako metody na wyciszenie, relaksację i odreagowanie napięcia (spotkania z panią psycholog w „Strefie ciszy”);
- Wykorzystanie literatury (bajek, baśni, wierszy) do zabaw relaksacyjnych:
• słuchanie bajek relaksacyjnych w celu eliminowania zmęczenia, napięć, agresji,
• wykonanie ilustracji do fragmentów wysłuchanych bajek przy muzyce wyciszającej, składanie ich w całość, ze zwróceniem uwagi na wartość pracy zespołowej;
- Zabawy w teatr – scenki do znanych bajek (nauka odgrywania ról); inscenizowanie ruchem wierszy , opowiadań, baśni,
• tworzenie dialogów z wykorzystaniem pacynek i rekwizytów;
- Książka dla przedszkola” – wzbogacenie księgozbioru o książki podarowane przez rodziców przedszkolaków.