Projekt „Przedstawienie teatralne" miał na celu poszerzenie wiedzy o teatrze. Dzieci dowiedziały się jak powstaje spektakl teatralny. Przygotowały przedstawienie teatralne.
Zapraszamy do obejrzenia przedstawienia
Praca nad projektem przebiegała w kilku etapach.
Etap pierwszy - wprowadzenie do tematu.
Na podstawie filmów: ,,Teatr - rodzaje teatru, lalki teatralne" i ,,Wizyta w teatrze lalek" oraz ilustracji dzieci zdobyły wiele nowych wiadomości na temat teatru i jego pracowników. Dowiedziały się jaką rolę w przedstawieniu pełni reżyser i narrator. Poszerzyły swoją wiedzę na temat rodzajów teatrów. Poznały rodzaje lalek występujących w teatrze.
Opowiadanie ,,Szukając Marudka" za pomocą teatralnych Kamishibai przedstawiła Pani Magdalena Michalak. Uczniowie zapoznali się z japońską sztuką czytania.
Etap drugi – aktywność badawcza dzieci:
1. Wybór przez wychowawcę bajki i opracowanie scenariusza.
2. Ustalenie obsady do zaplanowanego przedstawienia.
3. Wykonanie kukiełek.
4. Przygotowanie przez uczniów scenografii i afisza.
5. Próba generalna przed zaplanowanym przedstawieniem.
Etap trzeci – zakończenie projektu:
1. Wystawienie spektaklu teatralnego w wykonaniu dzieci. Nagranie przedstawienia.
2. Podsumowanie projektu.
Dzieci, realizując projekt „Przedstawienie teatralne", uczyły się przez manipulowanie, badanie i działanie. Projekt pozwolił każdemu dziecku na pełne przeżywanie, rozumienie swoich uczuć, wzmacnianie wiary we własne siły, wyzwalanie twórczej ekspresji, rozwijanie wyobraźni, wczuwanie się w odczucia innych osób i integrację z grupą.
Dowiedziały się, jak wygląda praca nad przedstawieniem, jak aktorzy przygotowują się do swojej roli. Zdobyły również szereg umiejętności związanych z planowaniem przedsięwzięć i realizacją tych planów, szukaniem najlepszych rozwiązań dla postawionych przed nimi zadań. Miały okazję przekonać się jak cenną jest umiejętność współdziałania w zespole i ile radości może przynieść wspólna praca i zabawa z kolegami.
Dziękujemy Pani Magdalenie Michalak za nagranie naszego przedstawienia.