
Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest w całej Europie z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Jego celem jest zainicjowanie dyskusji na temat bezpieczeństwa w Internecie oraz promocja działań na rzecz pozytywnego wykorzystywania zasobów internetowych przez dzieci i młodzież.
W bieżącym roku „Dzień Bezpiecznego Internetu” obchodzony był 9 lutego, Przedszkole w Przykonie przyłączyło się do akcji. Tego dnia w każdej z grup przedszkolnych odbyły się zajęcia dydaktyczne na temat komputera i Internetu z naciskiem na bezpieczeństwo w sieci. Przedszkolaki oglądały też filmiki z serii „Owce w sieci” dzięki którym dowiedziały się, że komputer jest nie tylko skarbnicą gier i zabaw, ale również potencjalnym źródłem zagrożeń. Zwrócono uwagę na kontrolowanie czasu spędzonego przed monitorem, dbanie o prawidłową postawę i odległość wzroku od ekranu. W ramach zadania plastycznego przedszkolaki kolorowały obrazki związane z komputerem. Wykonywały również ćwiczenia ruchowe, które pozwalają na prawidłowy rozwój organizmu, zachęcano do aktywnego spędzania czasu.
Komputer jak wszystko co nas otacza, może być wspaniałym narzędziem rozwoju i źródłem radości, jednak używany nieumiejętnie stanowi przyczynę poważnych problemów. Poprzez zadania i wspólne zabawy oraz dzięki przekazanej wiedzy dzieci tego dnia uświadomiły sobie jak w bezpieczny sposób posługiwać się komputerem i wykorzystywać atrakcje Internetu omijając niebezpieczeństwa.
Na holu głównym przedszkola dla rodziców, nauczycieli, pracowników administracji i obsługi przygotowano gazetkę dzięki której zostali zapoznani z problematyką bezpieczeństwa w Internecie. Mieli okazję dowiedzieć się jakie zagrożenia czyhają w Internecie, co mogą zrobić aby dostęp do Internetu był bezpieczny, aby korzystanie z Internetu było bezpieczne oraz jak zadbać o bezpieczeństwo dzieci w sieci.
Dzięki akcji przeprowadzonej w Przedszkolu wzrosła świadomość na temat zagrożeń. Każdy uczestnik nabrał pewności siebie, wyrobił w sobie zdrowe nawyki, wie jak czerpać wiedzę z sieci, potrafi ocenić co jest potrzebne do działania – nauki, zabawy oraz pracy.