Satysfakcja dzieci to ogromne wyzwanie dla nauczycieli. Zajęcia dodatkowe dydaktyczno-wyrównawczo-usprawniające prowadzone przez cały rok przyczyniły się do pobudzenia procesów twórczych i kształtowanie wrażliwości na otaczający świat, sztukę, pozwoliły na eliminowanie wad wymowy oraz rozwijanie słownictwa. Stosowane gry i zabawy pozwoliły na szybkie zaadaptowanie dziecka w nowym środowisku i grupie rówieśniczej.
W okresie wiosenno – letnim gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu są ciekawym sposobem na spędzenie miłego i aktywnego czasu w przedszkolu, jak i w domu. Ma to korzystny wpływ na rozwój organizmu, pozwala na rozładowanie energii wewnętrznej i dzieci w trakcie gier i zabaw mają kontakt z rówieśnikami, tworzą grupy oraz rywalizują ze sobą. Każde zaangażowanie dzieci w grę lub zabawę ma pozytywny wpływ na ich rozwój osobowości. Uczy współdziałania w grupie, wyzwala chęć walki, pozwala na świadome przeżywanie zwycięstw i godne przyjmowanie porażek. Ruch oprócz tego, że wzmacnia organizm dziecka, daje mu także wiedzę na temat jego własnej osoby, innych ludzi, przestrzeni i przedmiotów. Poprzez ruch dziecko uczy się siebie i świata. Zabawy ruchowe i usprawnianie już nabytych umiejętności wpływa też pozytywnie na dobrą kondycję psychiczną oraz lepszy rozwój umysłowy. Ma istotny wpływ na kształtowanie się i pracę mózgu. U dziecka myślenie najpierw zachodzi poprzez aktywne działanie. Dziecko samo dąży do tego, by poznać świat całym swoim ciałem i wszystkimi zmysłami – w ten sposób chce go zrozumieć. Sprzyja mu w tym naturalna ciekawość świata, potrzeba aktywności, radość z przeżywania zmysłowego, gotowość by iść aż do własnych granic.
RPWP.08.01.01-30-0018/16 „Sukces to Przedszkole w Przykonie” dofinansowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 (WRPO 2014+)