Jednym z celów wychowania przedszkolnego, określonych w podstawie programowej, jest zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Przedszkolaki z grupy III wykazują zainteresowanie literami i czytaniem, dlatego treści podstawy programowej są rozszerzane. W pracy z dziećmi wykorzystywana jest odimienna metoda Ireny Majchrzak, która umożliwia wczesną naukę czytania i uatrakcyjnia jednocześnie proces nauczania.
Dzieci poznają tajniki pisma poprzez własne imię zapisane w postaci wizytówki.
Nauka czytania składa się tu z kilku etapów. Przejście na kolejny etap odbywa się w zależności od osiągniętego przez dzieci poziomu umiejętności.
Metoda pozwala na zminimalizowanie stresu, na który narażone są dzieci w trakcie nauki czytania, ponieważ ma zabawowy charakter. Nauczycielowi natomiast pozwala na indywidualną pracę z dużą grupą wychowanków oraz wykorzystanie pełnych możliwości dzieci, bez konieczności sprawdzania wiedzy cząstkowej. Każde dziecko dochodzi do umiejętności we własnym tempie, nie ma presji uciekającego czasu.
Chcąc pokazać, w jaki sposób można połączyć zabawę z nauką i udowodnić, że literami można się dobrze bawić, przedszkolaki zaprosiły rodziców na zajęcia otwarte. Nietypowa lekcja pt. „W krainie liter”- zabawy dzieci przygotowane w oparciu o metodę I. Majchrzak odbyła się 15 listopada 2013r. w przedszkolu.