W dniach 28. 05- 1.06 ponad 40 uczniów Gimnazjum w Przykonie zwiedziła Pojezierze Lubuskie i stolicę Niemiec.
Bazą wypadową był ośrodek w Lubniewicach. Uczniowie, którzy tam przebywali mieli możliwość obejrzenia największej atrakcji Ziemi Lubuskiej, jednego z najciekawszych i największych obiektów architektury militarnej XX wieku w Europie- Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Powstał on w latach 30- tych XX wieku na pograniczu niemiecko – polskim, a jego najważniejszym elementem jest system podziemnych tuneli wybudowanych w okolicach Międzyrzecza, o łącznej długości przekraczającej 30 km. Podziemia stanowią element Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, przy którym zorganizowana jest całoroczna trasa turystyczna. Gimnazjaliści trasę przeszli, choć wyprawie towarzyszyły atrakcje w postaci zagubionego w tunelu nietoperza a ponadto w głębi ziemi uczniowie mogli poczuć się nieco nieswojo, gdyż na tej głębokości nie mają zasięgu telefony. Kolejnym punktem programu zwiedzania było muzeum i zamek w Międzyrzeczu. Zasadniczym elementem ekspozycji stałej tego muzeum jest największa w Polsce kolekcja portretów trumiennych. Z kolei na zamku gimnazjalistów przywitał kat z wielkim mieczem. Na szczęście nie był groźny i pozwolił uczniom zwiedzić salę tortur i „wdrapać się” na mury zamku. Kolejny dzień to pobyt w Berlinie. Tam młodzież zwiedziła niemiecki parlament, czyli Bundestag, przeszła pod Bramą Brandenburską, zwiedziła Muzeum Pergamońskie i Muzeum Techniki. Ponadto spacerując ulicami miasta uczniowie mieli możliwość zobaczenia pozostałości muru berlińskiego, który kiedyś dzielił miasto oraz poznali historię jego powstania i wpływ na życie mieszkańców Berlina. Poruszającym momentem wycieczki była wizyta przy Pomniku Pomordowanych Żydów. Kolejny dzień młodzież spędziła wypoczywając na tropikalnej wyspie ( Tropical Islands) położonej w pobliżu. Popołudnia młodzież spędzała bawiąc się i tworząc, bowiem uczestnicy mieli wykonać plakat pod hasłem „Co o żywieniu każdy gimnazjalista wiedzieć powinien” oraz napisać limeryk na temat zielonej szkoły. Nauczyciele - opiekunowie bacznie przyglądali się postępowi prac. Ich zadaniem było przecież wybranie i nagrodzenie tych najlepszych. A było z czego wybierać, bo prace były wykonane starannie (plakaty) i przemyślane (limeryki). A oto fragment twórczości gimnazjalistów: limeryk zatytułowany „Głaz narzutowy”
Z niechęcią do tego podeszliśmy,
Jednak na spacer wyruszyliśmy.
Miał być głaz,
Przyszedł las
I z radością wróciliśmy.
Wtajemniczeni wiedzą, co było impulsem do napisania powyższego tekstu.
Pięć dni spędzone na zielonej szkole, tradycyjnie już, szybko minęły Wspólna nauka, zabawa i odpoczynek przyczyniły się do lepszego poznania i zintegrowania uczniów z różnych klas oraz doskonaliły umiejętność pracy zespołowej. Program zielonej szkoły sprzyjał również nauce właściwego zachowania na basenie, terenach objętych ochroną, w dużych miastach i miejscowościach turystycznych i podczas zwiedzania obiektów muzealnych, a także wdrażał młodych ludzi do aktywnego spędzania czasu wolnego. Całodzienne wyprawy pozwoliły poznać piękno naszego kraju i kraju naszych sąsiadów a jednocześnie były sprawdzianem kondycji. Najważniejsze, że uczniowie wrócili zadowoleni, z mnóstwem wspomnień i apetytem na kolejne wyprawy.