Zielona szkoła na Pojezierzu Lubuskim

zielona-lubuskie

W dniach 28. 05- 1.06  ponad 40 uczniów Gimnazjum w Przykonie zwiedziła Pojezierze Lubuskie i stolicę Niemiec.

zdjęcia

 

Bazą wypadową był ośrodek w Lubniewicach. Uczniowie, którzy tam przebywali  mieli  możliwość obejrzenia  największej atrakcji Ziemi Lubuskiej, jednego z najciekawszych i największych obiektów architektury militarnej XX wieku w Europie-  Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Powstał on w latach 30- tych  XX wieku na pograniczu niemiecko – polskim, a jego najważniejszym  elementem jest system podziemnych tuneli wybudowanych w okolicach Międzyrzecza, o łącznej długości przekraczającej 30 km. Podziemia stanowią element Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, przy którym zorganizowana jest całoroczna trasa turystyczna. Gimnazjaliści trasę przeszli, choć wyprawie towarzyszyły atrakcje w postaci zagubionego w tunelu nietoperza a ponadto w głębi ziemi uczniowie mogli poczuć się nieco nieswojo, gdyż na tej głębokości nie mają zasięgu telefony. Kolejnym punktem programu zwiedzania było muzeum i zamek w Międzyrzeczu. Zasadniczym elementem ekspozycji stałej tego muzeum jest największa w Polsce kolekcja portretów trumiennych. Z kolei na zamku gimnazjalistów przywitał kat z wielkim mieczem. Na szczęście nie był groźny i pozwolił uczniom zwiedzić salę tortur i „wdrapać się” na mury zamku. Kolejny dzień to pobyt w Berlinie. Tam młodzież zwiedziła niemiecki parlament, czyli Bundestag, przeszła pod Bramą Brandenburską, zwiedziła Muzeum Pergamońskie i Muzeum Techniki. Ponadto spacerując ulicami miasta uczniowie mieli możliwość zobaczenia pozostałości muru berlińskiego, który kiedyś dzielił miasto oraz poznali historię jego powstania i wpływ na życie mieszkańców Berlina. Poruszającym momentem  wycieczki była wizyta przy Pomniku Pomordowanych Żydów. Kolejny dzień młodzież spędziła wypoczywając na tropikalnej wyspie ( Tropical Islands) położonej w pobliżu. Popołudnia młodzież spędzała bawiąc się i tworząc, bowiem uczestnicy mieli wykonać plakat pod hasłem „Co o żywieniu każdy gimnazjalista wiedzieć powinien” oraz napisać limeryk na temat zielonej szkoły. Nauczyciele - opiekunowie bacznie przyglądali się postępowi prac. Ich zadaniem było przecież wybranie i nagrodzenie tych najlepszych. A było z czego wybierać, bo prace były wykonane starannie  (plakaty) i  przemyślane (limeryki).  A oto fragment twórczości gimnazjalistów: limeryk zatytułowany „Głaz narzutowy”

Z niechęcią do tego podeszliśmy,

Jednak na spacer wyruszyliśmy.

Miał być głaz,

Przyszedł las

I z radością wróciliśmy.

Wtajemniczeni wiedzą, co było impulsem do napisania powyższego tekstu.

Pięć dni spędzone na zielonej szkole, tradycyjnie już, szybko minęły Wspólna nauka, zabawa i odpoczynek przyczyniły się do lepszego poznania i zintegrowania uczniów z różnych klas oraz doskonaliły umiejętność pracy zespołowej. Program zielonej szkoły sprzyjał również nauce właściwego zachowania na basenie, terenach objętych ochroną, w dużych miastach i miejscowościach turystycznych i podczas zwiedzania obiektów muzealnych, a także wdrażał młodych ludzi do aktywnego spędzania czasu wolnego. Całodzienne wyprawy pozwoliły poznać piękno naszego kraju i kraju naszych sąsiadów a jednocześnie były sprawdzianem kondycji. Najważniejsze, że uczniowie wrócili zadowoleni, z mnóstwem wspomnień i apetytem na kolejne wyprawy.

Pomoc psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna

"Sukces to Przedszkole w Przykonie"

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Projekt "Równy start w przyszłość"